Skvělá fotka je základem jakékoliv prezentace produktu, služby či osoby. Dnešní uspěchaná doba nedává tolik prostoru psanému textu, takže kvalitní fotografie pro váš business je elementární pro prosperující podnikání.
Rád vám vyjdu vstříc při focení:
- produktové fotografie na pozadí jakékoliv barvy
- produktové fotografie atypických výrobků (např. průhledné obaly)
- další (dle domluvy)
Produktová fotografie
Přes kvalitní produktové fotky jste schopni doručit vašemu potenciálnímu zákazníkovi více informací v mnohem kratším čase. Dle studií dokáže člověk zprocesovat informace z produktové fotografie až 15x rychleji než informace získané z textu. Nezáleží, v jakém odvětví se pohybujete, nebo zda prodáváte produkt/službu offline či online, představit vaše podnikání přes fotky je vždy krok kupředu.
Fotky by měly jít ruku v ruce s vaším brandem a jeho vizuálním stylem. Cílem takové fotky je vždy ukázat produkt zákazníkovi v co nejlepším světle a také co možná nejzřetelněji.
Skvělé produktové fotografie vám pomohou:
- Zvýšit porozumění – pokud nabízíte kvalitní produkt či službu, potřebujete kvalitní fotografie. Špatné a neprofesionální fotky automaticky budí ve vašem zákazníkovi negativní emoce a považuje vaši nabídku za méně kvalitní. Skvělé fotky působí přesně obráceně.
- Vytvořit emocionální spojení – všichni si dokážeme představit, jak na nás působí skvělá fotka skvělého a chutného jídla na reklamních panelech restaurací. Představte si, že by tyhle fotky byly špatné. Stále byste si objednali své oblíbené jídlo?
- Vyprávět příbeh – příběhovost vždy boduje. Příběh řečený fotkou je v relativně malém čase velmi výstižný a přesvědčivý.
Typy produktových fotek
- Bílé pozadí – fotky které typicky potkáváme na webových stránkách e-shopů, případně obchodních srovnávačů typu Heureka.
- Kontextové – Fotky které ukazují produkt v praxi při použití.
- Lifestyle – lifestylové produktové fotky se z části rozhodně prolínají právě s těmi kontextovými. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že lifestylové fotky se zaměřují na spojení produktu a jeho reálného použití lidmi v praxi.
- Detaily – ukazují ty nejmenší elementy produktu, které často nejsou viditelné pouhým okem.
- Skupinové – více produktů (typicky z jedné řady či kategorie) seskupených dohromady na jedné fotce.
- Flatlay – trend poslední doby aneb focení produktů z ptačí perspektivy.
Cena
Produktové fotografie je potřeba vždy cenit individuálně. Cena se může pohybovat od nižších po vyšší stovky korun za kus produktu. Vždy záleží na náročnosti scény a počtu fotografovaných kusů.